Kérjük, segítse alapítványunkat adója 1 %-ával Hódmezővásárhelyi Tarjáni Általános Iskoláért Alapítvány

Adószám: 19083302-1-06

Tisztelt Látogató!

Szeretettel köszöntjük Önt a Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola honlapján.

PP 2024

Köszönjük a támogatást!

Országos Honismereti verseny

10. Országos Honismereti Tanulmányi Versenyen iskolánk tanulói idén is nagyon szép eredményekkel büszkélkedhetnek.
Szívből gratulálunk Nekik!
Zsoldos Zoé Dorina (5.b) országos I. hely
Orosz Attila (7.b) országos IV. hely

Határtalanul! - Erdély 5. nap

Az utolsó nap reggelén búcsúzástól nehéz szívvel indultunk útnak Válaszút felé, ahol a Kallós Zoltán Néprajzi Gyűjteményt csodáltuk meg. Következő állomásunk Kolozsvár volt. Mátyás király szülőházánál és Fadrusz János alkotta lovasszobránál megállva felelevenítettük az "igazságosról" tanultakat. Tovább haladva a hazafelé vezető úton Körösfőn a helyi piacon elköltöttük utolsó lejeinket is. Az esti órákban értünk haza Vásárhelyre.

Határtalanul! - Erdély 4. nap

A hét legjobban várt eseményére ma került sor. Tordán jártunk a sóbarlangban, és túráztunk egyet a hasadékban. Ötvös József jött velünk ma is, akit annyira megkedveltek a gyerekek, hogy spontán tapssal köszönték meg a ránk szánt időt, amikor elköszöntünk tőle.
Este még egy különleges foglalkozáson is részt vettünk. Fazakas János tanított minket a környék négyes, hatos, nyolcas és gólyás páros táncaira.

Határtalanul! - Erdély 3. nap

A mai napa Therezia tejipari vállalat megismerésével kezdődött, majd a környék néhány nevezetesebb kastélyának és templomának felfedezésével telt Szabó Andor reformatus lelkész vezetésével.

Sajnos a sáromberki templomot és a gernyeszegi Teleki-kastélyt építkezés miatt csak kívülről láthattuk. Annál nagyobb élményt okozott viszont a marosvécsi reneszánsz Kemény-kastély, ahol Kemény Géza vendégszeretetét élveztük, és ő mutatta be nekünk a kastély és a család történetét. A kastélykert ősfái között megemlékeztünk a helikonistákról, megkoszorúztuk Wass Albert emlékművét. Vacsoránkat a marosugrai Haller kastélyszállóban fogyasztottuk el, és a tulajdonosa még körbe is vezetett minket a pazarul felújított és berendezett szállodában.

Határtalanul! - Erdély 1. nap

Nagy lelkesedéssel indultunk útnak a kora reggeli órákban. Első állomásunk Nagyvárad volt, ahol Moldován Gellért kalauzolásával néztük meg a székesegyház és a püspöki palota épületét, az impozáns belvárost és a várat is. Folytatva utunkat a Királyhágónál megpihentünk, majd Zsobokon a Bethesda gyermekotthonnal és a falu színes életével ismerkedtünk meg Erzsike, az igazgatónő segítségével. A késő esti órákban értünk Mezőmadarasra, ahol meleg vacsorával és vetett ággyal vártak bennünket.

Határtalanul! -Erdély 2. nap

Ma Marosvásárhelyen csodálkoztunk rá az erdélyi magyarság kulturális örökségére. Ötvös József nyugdíjas református lelkipásztor kisért minket a város nevezetességeihez. Meglátogattuk a lenyűgöző Kultúrpalotát, az egyedülálló Teleki Tékát. Megismerkedtünk Bolyai Farkas és János munkásságával, szobruknál koszorúval fejeztük ki tiszteletünket. Utolsó állomásunk a várban található református vártemplom volt. A lelkész úr mint korábbi lelkipásztor sokat mesélt a templom és a vásárhelyi magyarság múltjáról. A nap belvárosi sétával zárult, utána indultunk vissza Mezőmadarasra.

PP 2024

Kazinczy Szépkiejtési Verseny

Április 25-én rendezték városunkban a Kazinczy Szépkiejtési Versenyt, ahol Varga Viktor 3.a osztályos tanuló 3. helyezést ért el. Felkészítő tanára: Héjjáné Hódi Ilona.
Szeretettel gratulálunk neki!

Madarak fák napja

Május 10-én a Madarak és fák napja alkalmából a 4.a osztály a szegedi vadasparkba látogatott.
A programok között szerepelt a pingvinek reggelije, fókatorna, látványetetés a gepárdoknál, tájékozódás az erdőben térkép és növényfelismerés alapján, valamint az elefántok ebédje.
A feladatok sikeres megoldását oklevéllel és fagyival jutalmazták.